Jsme centrum sdílených služeb a s pomocí více než 400 zaměstnanců dodáváme z Nové Vsi na Třebíčsku a z Brna kvalitní služby a řešení do celého světa MANN+HUMMEL. Díky více než 10leté zkušenosti patříme k nejrozšířenějším centrům v sektoru sdílených služeb ve střední Evropě.
Rozvineme Váš potenciál a nabídneme Vám široké možnosti osobního rozvoje i dalšího kariérního růstu.

Hledáte změnu či novou výzvu? My hledáme nové talenty! Přidejte se k nám i Vy!

FINANCIAL ACCOUNTANT WITH FRENCH

Main resposibilities:

⁎ Close cooperation with internal and external partners (auditors, tax advisors, local authorities, other departments of the company and others)
⁎ Performs other duties as requested by line Manager
⁎ Ensures compliance with MH group policies, IFRS and local accounting standards, GS-CZ standards and SLA’s
⁎ Ensures process documentation is up to date, Process Maps, Work Step docs, Manuals
⁎ Recording of daily adhoc regular and one time transaction
⁎ Performing general or cost accounting activities
⁎ Application of standard accounting techniques and standard practices to the classification and recording of financial transactions.
⁎ Running and monitoring of system interfaces
⁎ Reconciliation and analysis of accounts
⁎ Month end closing – recording of transactions according to the monthly closing checklist
⁎ Year end closing – recording of transactions according to the year closing checklist
⁎ Financial and regulatory reporting - Prepare financial reports and financial statements such as the profit and loss statements, balance sheets, cash flow, different regulatory reports and filings
⁎ Proposals of improvements of the processes related to general ledger
⁎ Creation FA items, check requests and SAP system and make new asset items an according to given rules
⁎ FA activation
⁎ Check and post FA disposal
⁎ FA month close for assigned areas
⁎ Communication with French and English speaking internal customers
⁎ IC Preparation during the month - Checking of IC invoices according to responsibilities for specific partner side and eliminates differencies
⁎ Recording of the financial records of the employees´ salaries, bonuses and advances

Job requirements:

  • University degree in Business Administration, Finance or other relevant field of education with specialization in Accounting
  • Min 1+ years of relevant work experience (depending on scope of job responsibilities)
  • MS Office skills
  • SAP knowledge (FI/CO) is advantage
  • Fluency in French (written and spoken)
  • Intermediate level of English (written and spoken)

What can you find in M+H?

  • Perspective and interesting work in a prosperous company
  • Personal and professional development
  • Friendly environment
  • Everyday use of foreign languages

Benefits:

  • 13 salary
  • Cafeteria
  • 6 weeks of vacation
  • Flexible working time
  • Pension insurance
  • Free health and preventive care
  • Cultural and social events for employees and other benefits and allowances according to the high standard of social program

We are looking forward to your application!

Please send us your CV in French and English and with short motivation letter. Your materials will be kept confidential. Feedback expect in about 2 weeks.

By sending of the CV in response to this job advertisement you agree with processing of your personal data in extent contained in the sent CV (or enclosed documents) for purpose and period of the selection process for the job position.

I hereby confirm by my signature that the above personal data and information is true, accurate and complete. I agree with the fact that this data (and possibly also other information specified in the attached CV, and possibly also my photo will be administered, processed and filled in the HR database of MANN+HUMMEL Service s.r.o. / MANN+HUMMEL (CZ) in compliance with Act on protection of personal data no. 101/2002 Coll. as amended for the purpose of my getting in a job with the company. This consent shall remain valid until it is revoked in writing.

Odesláním svého životopisu a dalších potřebných materiálů dávám svůj souhlas firmě MANN+HUMMEL Service / MANN+HUMMEL (CZ) ke shromažďování, zpracovávání a uchování mých osobních údajů a osobních citlivých údajů ve smyslu všech ustanovení zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, v platném znění. Svůj souhlas poskytuji pouze pro zpracování těch osobních údajů, které jsou nezbytné pro účely pracovně právního vztahu, v rozsahu nebytném pro naplnění stanoveného účelu. Souhlas poskytuji na celou dobu trvání pracovně právního vztahu u tohoto zaměstnavatele a na zákonem stanovenou dobu nezbytnou pro jejich zpracování, vědecké účely a archivnictví. Souhlas poskytuji pouze zaměstnavateli, který bez zákonem stanovených případů nesmí tyto osobní a citlivé osobní údaje poskytnout dalším osobám a úřadům a musí tyto údaje zabezpečit před neoprávněným nebo nahodilým přístupem a zpracováním, před změnou a zničením, zneužitím či ztrátou.

Informace o pozici

Místo pracoviště

Brno-Královo Pole, Nová Ves

Typ pracovního vztahu

Práce na plný úvazek

Typ smluvního vztahu

Pracovní smlouva

Délka pracovního poměru

Na dobu neurčitou

Benefity

Bonusy/prémie, nadstandardní lékařská péče, sleva na firemní výrobky/služby, notebook, příspěvek na penzijní/životní připojištění, flexibilní začátek/konec pracovní doby, příspěvek na dopravu, stravenky/příspěvek na stravování, závodní stravování, kafetérie, firemní školka, příspěvek na sport/kulturu/volný čas, zvýhodněné půjčky zaměstnancům, možnost občasné práce z domova, firemní akce, 13. plat, práce převážně z domova, možnost si napracovat hodiny, dovolená více než 5 týdnů, zahraniční pracovní cesty, možnost studijního volna

Požadované vzdělání

Středoškolské nebo odborné vyučení s maturitou

Požadované jazyky

Angličtina (mírně pokročilá), Francouzština (středně pokročilá)

Zadavatel

MANN + HUMMEL

Kontakt

MANN + HUMMEL
Vítězslav Řešátko
Technická 15
612 00  Brno-Královo Pole
Česká republika